01 March 2013

Alina Devecerski "Maraton" (2012)

Maraton [debut]
release date: Nov. 19, 2012
format: cd
[album rate: 3,5 / 5] [3,66]
producer: Christoffer Wikberg
label: EMI Sweden - nationality: Sweden

Track highlights: 2. "Maraton" (4 / 5) - 3. "Vem tog dig hem" - 4. "Flytta på dej" (4 / 5) - 5. "Det e dark nu" - 7. "Ikväll skiter jag i allt" - 8. "Jag svär" (4 / 5) 'live version'

Studio solo debut album by Swedish artist Alina Devecerski. The title is said to refer to Devecerski's experience with the Swedish music industry and being able to release the album - apparently, it was her marathon. It's like 'Robyn or Veronica Maggio on speed'... Nice energetic electro-pop and dance pop from Sweden, which out-beats P!nk, Rihanna, Lady Blabla, and the likes, anytime! But I guess, it's mostly music for the young at heart, and also believe, I could listen to this when I'm 80 - if not for the pleasure anymore, then at least just to harass younger neighbors. All songs are written and composed by Devecerski and producer Christoffer Wikberg except track #5, co-written by Yvonne Kossek - tracks #9 and #10, co-written by Jocke Berg (aka Joakim Berg) of Kent...
A very promissing debut!
[ 👍Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet 4 / 5, Dagens Nyheter 3 / 5, 👎Gaffa 2 / 5 stars ]

~ ~ ~
"Jag svär"

"När alla säger 'nej', ska jag säga 'ja'
när alting går emot, ska jag hålla kvar
När världen faller ner, är det du och jag
det är du och jag
ja, jag lover och jag svär
jag svär
ja, jag lover och jag svär"


~ ~ ~